wtorek, 20 lipca 2021

113. Devil's Beads - chusta od boku

 Cześć. 

Kiedy rozpoczynałam przygodę z szydełkiem, nie wierzyłam, że to się może udać. W głowie kołatały się myśli: "Oczka, słupki, wachlarze- to nie dla mnie", "Ja się z tym haczykiem nie polubię", "Nie rozumiem fenomenu szydełka. Co w tym fajnego?" A jednak. Przepadłam i wciąż szukam nowych wyzwań. Tym razem postanowiłam zrobić chustę wykonywaną od boku. Byłam ciekawa efektu końcowego- zwłaszcza tego, jak ułożą się kolory. Ponadto na warsztat wzięłam lurex. Tak, tak- tą "przeklętą, błyszczącą nić", której tak nie lubi wiele szydełkujących. Wybrałam włóczkę Scheepjes, ponieważ nić lurexu nie stanowi odrębnej, luźnej nitki, tylko jest opleciona, skręcona na nici głównej.

Po wyborze włóczki przyszedł czas na wzór. W sieci znajdziecie wiele wzorów na chusty wykonywane od boku: Celtic Waves, Marzenia Poli, Gaston, Lillipoop - zwana Lizaczkiem i wiele innych.

Mój wybór padł na Devil's Beads stworzony przez Agnieszkę Markowską- Jędrę autorkę bloga Szydełko i więcej. Na FB znajdziecie ją pod hasłem Agi działalność trochę artystyczna.

Devil's Beads to nie jedyny wzór w dorobku tejże autorki. Możecie się z nimi zapoznać w serwisie Raverly <klik>.

A tak prezentuje się chusta w moim wykonaniu.








Dane techniczne: włóczka Scheepjes 1000 m, szydełko 3mm. 

Ja jestem cała w skowronkach patrząc na efekt mych szydełkowych poczynań. I wiem jedno- lurex jeszcze nie raz zagości u mnie, bo prezentuje się rewelacyjnie. Póki co kocham go- zobaczymy jak długo ;)

6 komentarzy:

  1. Aga jak dla mnie jest mega ta chusta!! kolory ułożyły się idealnie. Ja do niedawna tez byłam zdziwiona fenomenem szydełka a teraz nie umiem się z nim rozstać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, sama jestem zaskoczona efektem, bo kolory w motku średnio do mnie przemawiały. A szydełko uzależnia- na szczęście to taki nieszkodliwy nałóg ;) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Super, że tak Cię wciągnęło to szydełko, bo dzięki temu powstaje wiele pięknych prac. My możemy je podziwiać, a inni się cieszyć (Ci, którzy t rzeczy uzywają) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu. Szczerze mówiąc to sama nie wiem, co sprawia mi większą frajdę- tworzenie, czy radość osoby obdarowanej. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Genialna jest, ale śliczna kolorystyka. Aga jesteś niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja tylko wykonałam chustę z wzoru, który ktoś wcześniej zaprojektował. Niesamowita jest jego autorka- ja dzisiaj w roli odtwórczej ;)

      Usuń

213. Oreo w kolorze fuksji.

Witajcie Drodzy Czytelnicy i Czytelniczki,  torebka to najlepsza przyjaciółka każdej kobiety. Co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Eleg...