poniedziałek, 4 maja 2020

34. "Abyście tylko potrafili położyć kwiaty pomiędzy smutnymi liśćmi życia!"


Dzisiejszy wpis rozpocznę słowami Wilhelma Raabe:
 "Abyście tylko potrafili położyć kwiaty 
pomiędzy smutnymi liśćmi życia!" 
Tak mi jakoś pasują te słowa do ostatnich wydarzeń... 
Wszyscy mamy dość tej pandemicznej sytuacji, więc obiecałam sobie, 
że nie będę o tym pisała. Jednak nie sposób przemilczeć kilku kwestii... 
Jest źle- ograniczone są nasze swobody i prawa. Izolacja społeczna również nam nie sprzyja... Ale czy aby na pewno? 
Pośród tych "smutnych liści życia" zaczynam dostrzegać owe kwiaty. Wyłaniają się te prawdziwe i szczere znajomości. Mamy okazję poznać, komu na nas naprawdę zależy... Proste pytania: Jak się masz? Dajesz sobie radę? czy Jak samopoczucie? przywracają wiarę w drugiego człowieka. Ostatnie tygodnie, to również czas, gdy mamy okazję poznać lepiej najbliższe nam osoby, dostrzec szczegóły, które umykają nam zazwyczaj w zwykłej pogoni za codziennością. To czas przemyśleń, refleksji i moment, by zastanowić się, co tak naprawdę się w życiu liczy.
Więc zamiast narzekać, wykorzystajmy tę sytuację najlepiej jak potrafimy. 
Znajdźmy te przysłowiowe kwiaty w naszym życiu! 
W końcu mamy wiosnę.
 Pozwólmy jej zakwitnąć również w naszych sercach! 

Przejdźmy jednak do sedna dzisiejszego wpisu. Liście to bowiem motyw przewodni, a zarazem hasło wylosowane w zabawie Ani z Kreatywnej Jacewiczówki- Kości zostały rzucone. 

W kwietniu kostki do gry wyrzuciły cyfry 1 i 3, co wskazywało na grafikę bądź liść- w zależności, jak odczytamy powyższy wynik. 



Jak już wspomniałam, zdecydowałam się na hasło "liść" i z entuzjazmem zabrałam się za wykonanie projektu. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym poszła na łatwiznę. Zdecydowałam się bowiem na wielokrotność słowa "liść" i projekt zajął mi zdecydowanie więcej czasu niż się spodziewałam, dlatego też post ukazuje się z lekkim opóźnieniem. 
 Jesteście ciekawi co powstało? 
Otóż postanowiłam wykonać chustę wzorem listkowym, a prezentuje się ona tak:





Mam nadzieję, że Wam się ona podoba :)
Dziękuję, że jesteście i tak życzliwie komentujecie moje poczynania. Dajecie mi siłę! Jesteście wspaniali :)
Życzę Wam dużo zdrówka i pogody ducha. Buziaki!


27 komentarzy:

  1. WOW! Jestem pod wrażeniem! Ile to pracy... i jaki piękny efekt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna, życia by mi brakło, żeby takie cudo zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie przesadzaj! Trzy tygodnie wieczorami i chusta gotowa ;)

      Usuń
  3. Też robiła ta chustę i była dla mnie ta pierwszą więc mam do niej sentyment. Ba jest nawet w podobnych kolorach. Mnie się podoba!
    Co do Twojego dylematu to wybrałaś dobrze, zasada jest taka, że najpierw wybieramy pion a potem poziom ( pisze o tym w zasadach).
    Brawo Ty !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) fajny, wdzięczny wzór, więc wcale się nie dziwię, że go robiłaś. Jakoś ta kolorystyka mi pasuje do tych listków, choć nie ukrywam, że pierwotny zamysł wykorzystania tego kokonka był nieco inny ;)

      Usuń
  4. Aguś lekko nie jest to fakt, ja o tym nie piszę bo mam to w pracy na okrągło i chyba już się do tego przyzwyczaiłam ;)W ciężkich chwilach mam małe, ale szczere grono przyjaciół na których zawsze mogę liczyć <3
    Zgadzam się z Tobą w 100%, sytuacja z Covitem bardzo zweryfikowała znajomości...ale to dobrze.
    Chustę wydziergałaś fantastyczną! Od 30 lat potrafię szydełko w dłoni trzymać, ale za takie cudo nigdy się nie zabrałam !
    Pozdrawiam i uśmiech ślę, trzymaj się będzie lepiej;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, podziwiam tych z pierwszej linii frontu :) z jednej strony jesteśmy im wdzięczni, z drugiej myślę, że każdy z nas martwi się o swoich lekarzy, znajome pielęgniarki czy innych pracowników służby zdrowia, straży czy policji... <3
      Nie tracę nadziei, że będzie dobrze :-) i uśmiecham się, jak najczęściej- w tym każdemu jest do twarzy ;) uściski i moc serdeczności dla Ciebie<3

      Usuń
    2. A czy Ty wiesz Aguś,że jestem taką właśnie pielęgniarką i pracuję na Ojomie..😉

      Usuń
    3. Wiem Aniu, choć nie zdawałam sobie sprawy, że OIOM :( wytrwałości i zdrowia życzę<3

      Usuń
  5. Wzór bardzo ładny. Ale jej kolor przebija wszystko. Piękna jest.

    OdpowiedzUsuń
  6. Listków a listków :-) Fajne niebanalne podejście do zadania :-) Chusta przepiękna! Gratuluje zdolności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto nie szaleje, szampana nie pije😂 czy jakoś tak :P

      Usuń
  7. Ależ piękna ta chusta, super!
    I jak pięknie napisałas na początku. Ja jako niepoprawna optymistka w każdej sytuacji, nawet tej najgorszej, staram się zawsze dostrzec jakies plusy. Więc teraz w tym czasie też je wyłapuję. Póki co jesteśmy wszyscy zdrowi a to jest najważniejsze, więc cieszę się tym zdrowiem i życiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowie naszych najbliższych oraz znajomych to największy plus! Póki co znam tylko jedną osobę z zarażonych. I oby te statystyki nie uległy zmianie :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. No tak, wbrew pozorom łatwo nie jest, ale masz rację - szukajmy pozytywów ;)Cudnie się zalistkowałaś, chociaż nietypowo, bo w niebieskościach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebieskości w zieleń przechodzą, więc tylko odrobinę odbiegam od normy ;)

      Usuń
  9. Piękna. Właśnie podoba mi się to, że listkowy wzór nie jest w typowo liściastym kolorze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje drugie podejście do niego- wcześniej zaczęłam w odcieniu musztardy, ale kompletnie mi nie pasowało... a te granaty i niebieskie odcienie lekko przełamane zielenią na brzegach wyszły super :)

      Usuń
  10. Aguś przepięknie rozpoczęłaś posta. Aż zapisałam ten cytat. I mądrze napisałaś, zgadzam się z Tobą. Ja kazdego dnia dostrzegam coraz więcej kwiatów i mam nadzieję, że niedługo zrobi się z nich ogród:). Nauczyłam się żyć w tym dziwnym świecie, znalazłam w nim swoje miejsce. Korona czas zweryfikował liczbę przyjaciół, znajomych, pokazał kto jaki jest. I bardzo dobrze, ponieważ dzięki temu są teraz tylko Ci najbliżsi sercu. Aguś chusta jest wspaniała! Pięknie ją wydziergałaś. Buziaki kochana i miłego dnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, pięknie ujęte. Taki czas był nam wszystkim zdecydowanie potrzebny. Chociażby po to, by przejrzeć na oczy i docenić to, co mamy. Pozdrawiam serdecznie i ślę moc uścisków💟

      Usuń
  11. Cudowna chusta w pięknym kolorze.
    Sytuacja o której piszesz faktycznie pokazuje prawdę o nas i o innych. Trochę nas ten wirus obudził i pokazał co jest i kto najważniejsze.
    Życzę Ci byś otaczala sie osobami które Cie kochają i którym na Tobie zależy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie :-) samych życzliwych ludzi wokół ;)

      Usuń
  12. Dziwne czasy. Wydobyły z niektórych ludzi nieciekawe cechy, ale na szczęście ja w większości doświadczam przejawów pozytywnych zmian w ludziach. Piękna chusta powstała. Nie miałam pojęcia, że taki ścieg nazywa się liściasty :)
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia, jaka jest prawidłowa nazwa wzoru😉 aczkolwiek układa się on w listeczki i na wielu grupach szydełkujace panie zwą go wzorem w listki. Więc podpisuję się pod tą nazwą :) Aga masz rację, w wielu ludziach ujawniły się brzydkie cechy... na szczęście mnie również w zdecydowanej większości otaczają osoby pozytywne. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

213. Oreo w kolorze fuksji.

Witajcie Drodzy Czytelnicy i Czytelniczki,  torebka to najlepsza przyjaciółka każdej kobiety. Co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Eleg...